Boekrecensie: Steeds Leuker

‘Steeds leuker’ is geschreven door Jelle. Je weet wel, Jelle van So Chicken. Jelle is zo’n type man waar je volgens mij onmogelijk niet van kunt houden. Zo’n man die groene thee drinkt, goed op zijn lichaam en geest past én hij is minimalist!

Ik ontmoette hem eens in Amsterdam, bij de première van de film ‘Minimalism’. En nu heeft hij een nieuw boek geschreven, die moest ik natuurlijk meteen even lezen. Het is een boek vol So Chicken tips en een aaneenschakeling van de meest grappige, unieke en geniale metaforen. (Zo vergelijkt hij o.a. je leven met slappe patat en moet je zaadjes gaan planten en eieren uit gaan broeden.)

Het boek telt maar liefst 287 pagina’s. Maar als je denkt, daar kom ik nooit doorheen, heb je het mis. Het boek leest heerlijk weg. Het boek bestaat uit 4 delen. Het eerste deel gaat Jelle in op de broednestmethode. (Zoals ik al zei, het boek bestaat uit veel metaforen.) Daarmee bedoelt Jelle, wat zijn de doelen in je leven? Waar wil jij je op focussen? En waar kun je het beste je tijd en je energie in steken als jij je doelen wilt bereiken? In de volgende drie hoofdstukken gaat Jelle in op drie gevoelens; vrijheid, blijheid en betekenis. Met vrijheid bedoelt hij, schrap de ellende. Focus op wat je belangrijk vindt en laat de rest los. Minimaliseer!! (love it!!) Het derde hoofdstuk, blijheid, gaat over hoe je een blijer persoon kunt worden. (hoe verrassend) En het vierde hoofdstuk gaat over betekenis, hoe je echt kunt voelen dat je leeft en hoe je je hart kunt volgen.

Jelle bespreekt in dit boek vele onderwerpen die steeds meer de aandacht krijgen in ons dagelijks leven. Zoals gezonde voeding, beweging, ontspanning en persoonlijke ontwikkeling maar ook onderwerpen als oordelen, dankbaarheid, voldoening en compassie.

Een quote waar ik het niet meer mee eens kan zijn is: ‘Jij zit op jouw nest. Anderen broeden op hun nest. Simpel.’ Met andere woorden; alleen jij kunt jezelf gelukkig maken. Dat gaat een ander echt niet voor jou doen. Het is jouw leven en het zijn jouw keuzes. Maar soms heb je gewoon even een steuntje in de goeie richting nodig of misschien wel een keiharde schop onder je kont. Kom van je luie stoel af, want geluk ontstaat niet uit zichzelf. Daar moet je aan werken.

En toevallig wil Jelle je daar graag bij helpen. Lees de tips uit zijn boek ‘Steeds leuker’ en pas het toe! Ik raad het iedereen aan. Het boek is leuk, grappig en nuttig! Het is zo’n boek dat je gewoon gelezen moet hebben, wanneer je wel wat inspiratie kunt gebruiken op je hobbelige weg naar geluk.

Het boek is voor 20 euro hier te bestellen en voor 12,99 hier te bestellen als e-book. Op naar een steeds leuker leven!

Steeds leuker | Jelle Hermus | Kosmos Uitgevers | ISBN 9789021567068 | €20,- | Aantal pagina’s 288
Heb je een taalfout of een niet werkende link gezien in deze blog? Meld het me! Zoek je me ook gezellig op Instagram op voor handige tips over minimaliseren en huishouden? -> dieuwke_moedersminimalisme

Op de hoogte blijven van alle nieuwe berichten?

Meld je dan nu aan! (afmelden kan altijd en ik beloof: geen spam!)

Voeg je bij 1.154 andere abonnees