Nachtkleding minimaliseren

Sommigen dragen ‘s nachts een dikke pyjama en anderen slapen weer het liefste naakt. Het laatste geval is in ieder geval wél lekker minimalistisch. Hoeveel pyjama’s heb jij? En hoeveel pyjama’s heb je eigenlijk nodig?

In 4 stappen je nachtkleding minimaliseren

1. Verzamel al je nachtkleding

Verzamel al je nachtkleding en deel ze eventueel op per seizoen. Hoeveel nachtkleding heb je?

2. Bepaal voor jezelf een aantal pyjama’s dat je wilt bewaren.

Als je je pyjama ‘s ochtends in de was doet voordat je gaat wassen en je hem daarna gelijk hangt te drogen, is hij dezelfde avond weer droog. In dat geval heb je aan 1 genoeg. Gemakkelijker is het om nog één of twee te hebben voor als de andere in de was is.

3. Zoek er twee (of een ander aantal) uit

Als je het aantal pyjama’s hebt bepaald dat je wilt bewaren, neem je ze uit de stapel die je hebt verzameld en leg je ze terug in de kast. Kom je er achter dat het tijd wordt voor een nieuwe pyjama? Koop dan het liefst nachtkleding die fairtrade en biologisch van stof zijn. 

Bedenk ook dat je er heus ook ‘s nachts er fatsoenlijk en netjes bij mag lopen. Dat ben je zeker waard! Gun jezelf wat moois, netjes en wat lekker zit. Een pyjama is ook een ideaal decembercadeau voor jezelf. 😉

4. Doe de rest weg

Nachtkleding die oud en versleten is kun je in de kledingcontainer doen. Als het nog goed is kun je er een ander blij mee maken of aan een goed doel geven.

Heb je een taalfout of een niet werkende link gezien in deze blog? Meld het me!

2 gedachten over “Nachtkleding minimaliseren”

  1. Hi Diewke,

    Mijn ervaring is dat je in de overgang als vrouw echt niet toe kunt met 2 pyjama’s. Soms moet een mens zich wel 3-4x verschonen per nacht, maar als dat eenmaal voorbij is dan ga ik voor 2 pyjama’s per seizoen. Ik combineer ook wel leggings met t-shirt als pyjama. Mijn normale kledingregel voor dit soort spullen is ‘1 in de was, 1 in de kast en 1 aan’

    Bedankt voor je blogje weer. Groetjes,

    Dorothé

  2. Overweeg of je kledingfuncties kan combineren. Als ik een dag heel moe of overprikkeld ben, hang ik graag in een sportbroek/yogabroek op de bank. Deze yogabroeken gebruik ik ook om te sporten (kwestie van op tijd wassen), en als pyamabroek. IK heb er zelf 4, waarvan er 2 heel fijn zijn om te dragen als ik overprikkeld ben. Daarnaast heb ik t-shirts met lange mouwen, die ik graag draag in mijn vrije tijd, maar welke ook uitstekend als nachtmode ‘boventop’ kunnen dienen. Of draag een t-shirt met korte mouwen. Een speciale pyama is niet altijd nodig.

Laat hier je reactie achter!